Nationale E-Mail Benchmark 2018 gepubliceerd

Op 21 juni 2018 is de nieuwste editie van de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2018 gepubliceerd. De data die aan dit rapport ten grondslag liggen zijn indrukwekkend. 4,5 miljard e-mails zijn geanalyseerd en ruim 177-duizend e-mail campagnes. Hieronder de belangrijkste resultaten en een link naar het rapport. Een link naar het rapport is ook toegevoegd aan Facebook Messenger. Type hiervoor 7.13 of 235 in het dialoogvenster en je wordt ernaartoe gebracht.

Confirmed Open Rate stijgt, CTO daalt licht

De COR (Confirmed Open Rate) is voor het derde achtereenvolgende jaar gestegen met 0,5% naar 38,0%. De CTR (Click Through Rate) is stabiel met wederom 6,9%. De CTO (Click to Open Rate) is met 0,1% licht gedaald naar 16,3%.

Kleinere campagnes succesvoller

Een campagneomvang groter dan 10.000 heeft een negatieve impact op ratio’s. 67% van de campagnes valt in de omvanggroepen kleiner dan 10.000. De kleinste campagne omvanggroep van 500 tot 1.000 heeft de grootste positieve impact op de COR, met +9.5%, vergeleken met het gemiddelde. Dit kan een bewijs zijn dat kleinere campagnes beter op hun publiek zijn toegesneden en dus relevanter zijn voor de lezer.

Lage campagne frequentie zorgt voor hogere ratio’s

Van de bedrijven die aan dit onderzoek deelnamen, verstuurden de meeste (44%) 1-10 campagnes in 2017. 35% verstuurde tussen de 11 en 50 campagnes en 20,5% verstuurde meer dan 50 campagnes. Het gemiddelde aantal verstuurde campagnes per bedrijf is met 1 campagne licht gedaald naar 63 campagnes per jaar. De ratio’s van
de campagnefrequentie is het meest positief in de omvanggroep van 1-10 campagnes per jaar. Gemiddeld verstuurden bedrijven minder campagnes, deze waren gemiddeld wel iets groter 25,7k (+200.000) dan in het jaar ervoor.

Timing

Bijna 80% van alle campagnes onder werktijd verstuurd. De meeste branches focussen sterk op werkdagen en werktijden. Van alle campagnes werd 78% verstuurd tijdens kantooruren.

Gepersonaliseerde onderwerpregel grootste impact

… maar wordt het minst gebruikt. Over het geheel genomen, verbetert het gebruik van technieken
als dynamische content, gepersonaliseerde e-mail en responsive design de meeste ratio’s. Het gebruik van deze technieken is sinds vorig jaar toegenomen. Responsive design is de meest gebruikte techniek met 85%, gevolgd door dynamische content met 40% en gepersonaliseerde onderwerpregel met 7%. Het gebruik van gepersonaliseerde onderwerpregels heeft de grootste impact op ratio’s gevolgd door dynamische content. Toepassing hiervan
verhoogt de ratio’s bij mobiel met respectievelijke +9,8% en +3,2%, vergeleken met het gemiddelde. De branches die deze technieken het meest gebruiken, zijn FMCG, Goede Doelen en Energie.

Mobiel gebruik

Overdag heeft de desktop de voorkeur, ‘s avonds en in het weekend de mobiel Van alle campagnes wordt 39% geopend op een mobiel apparaat en 61% op een desktop. Tijdens werkdagen wordt e-mail het meest op een desktop geopend. Maar in de avond en het weekend relatief vaker op mobiel, met pieken ‘s nachts van 54%. In de ochtend liggen de pieken tussen 08:00 en 09:00 met 54% en in de avond tussen 19:00 en 20:00 met 48%.

Download hier het volledige rapport en de infographic.

Waar kan ik dit plaatsen in het boek?

Hoofdstuk 7. Kies je contentformat

Paragraaf 7.13 E-mail

Pagina 235, 236 en 237

Deze blogpost is een aanvulling op dit onderwerp en geen vervanging.

Bestel Content! Zuurstof voor je klanten

Content! Zuurstof voor je klanten bestellen

No Comments