• Contentmarketing Vero

Vero het nieuwe Instagram?

In de afgelopen maand is de belangstelling voor het Instagram alternatief Vero explosief gestegen. Vero is een alternatief omdat veel Instagram gebruikers het zat zijn gemanipuleerd te worden door de coninue wijzigen van het algoritme van Instagram.

Volgens Vero zijn een aantal communies massaal overgestapt van bijvoorbeeld Instagram en Snapchat naar Vero. Wanneer je hashtag #vero intikt op instagram tref je duizende foto’s aan van mensen en influencers die je vragen ze te volgen op Vero.

Vero beloofd een aantal zaken ten opzichte van Instagram. Vero, dat in het Esperanto ‘eerlijk’ betekent doet een aantal beloftes.

  • Meer zaken delen naast foto’s zoals links, muziek, films en TV programma’s boeken en plaatsen.
  • Geen toepassing van algoritmes, berichten van accounts die jij volgt komen in chronologische volgorde in je timeline.
  • Geen advertenties, het netwerk wil gebruikers vragen een kleine bedrage te leveren. Nu hebben meerdere sociale netwerken dit geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat. Eigenaren van dit type apps willen toch vaak geld verdienen en advertenties lijkt dan het enige alternatief. Eerst zien dan geloven dus.
  • Geen bots die spammen.

Als gevolg van de enorme vraag verlengd Vero haar ‘gratis voor het leven’ aanbod voor de eerste gebruikers.

Vero heeft inmiddels de miljoenste gebruiker geregistreerd. Voor een App die al enkele jaren een zieltogend bestaan leidde lijkt dit een eclatant succes. Als gevolg van de golf van nieuwe gebruikers in de afgelopen dagen had het naar eigen zeggen ‘enige echte sociale netwerk’ een aantal technische problemen. Hierdoor was de dienst niet altijd beschikbaar en nieuwe registraties duurde soms enkele minuten.

Vero wil een betaald abonnement maken voor gebruikers. Details hierover volgen snel. Ik denk dat de eigenaar, miljardair xxxx, zelf ook is overvallen door het plotselinge succes.