• Infuencer Analyse Tools

Influencer Analyse Tools

Merken zijn tegenwoordig op zoek naar influencers die waarde toevoegen. Dat doen merken en bedrijven met datagedreven inzichten. Met deze influencer analyse tools kun je checken wat die influencers beloven en of ze dat waar kunnen maken. Deze lijst bevat de belangrijkste analysetools voor influencer marketing activiteiten. Van doelgroepsegmentatie tot het in realtime volgen van engagement, deze tools zijn onmisbaar voor merken die de kansen van influencer marketing en samenwerkingen willen benutten.

Door gebruik te maken van de Influencer Analyse tools ben je in staat om:

  • Influencers op sociale media te vinden en te analyseren
  • Data-gedreven beslissingen te nemen op basis van de statistieken van influencers
  • Rapporten te maken ver de prestaties van een influencer marketing campagne
  • Campagnes creëren en uit te voeren met sociale media-influencers
  • Een markt te onderzoeken en concurrenten te analyseren

Lijst met Influencer analytic tools

Audiense

Audiense is erop gericht op doelgroepsegmentatie en het bieden van culturele inzichten. Hiermee ben je in staat de doelgroep van een influencer te analyseren. Je weet op die manier wat het publiek van je influencer inspireert, beweegt en beïnvloedt.

Upfluence

Upfluence is een tool voor het maken van influencer-analyse met krachtige zoekmogelijkheden, waardoor je gemakkelijk influencers kunt vinden op meerdere sociale platforms. Je kunt Upfluence integreren met je eCommerce- en CRM-systemen en een goede workflow biedt voor het ontdekken van influencers en het uitvoeren van campagnes. Upfluence gaat niet alleen over data; het gaat over het effectief integreren van influencer marketing in je bredere marketingstrategie. De belangrijkste functies zijn engagement percentages, het meten van content prestaties en het onderzoeken van de demografie van het publiek.

Aspire

GRIN

Grin is een uitgebreide analysetool voor bedrijven die influencer-inzichten gemakkelijk willen maken. Grin onderscheidt zich met zijn vermogen om rechtstreeks te integreren met je eCommerce-platform. Dit beidt analysemogelijkheden die realtime gegevens toont van de prestaties van influencers en de effectiviteit van campagnes. Deze tool blinkt uit in het bijhouden van ROI en engagement zodat je influencer marketing activiteiten kunnen worden beoordeeld op winstgevend en impact. Grin heeft een CRM-achtige functie waarmee je relaties met influencers kunt onderhouden. Een aantal belangrijke functies zijn: zoeken en ontdekken van influencers, engagementstatistieken en inzichten in het publiek van je influencers

BrandWatch

Brandwatch biedt een tool voor influencer-analyse met diepgaande sociale monitoring en het identificeren van influencers. De analytische mogelijkheden stellen je in staat om gedetailleerde sentimentanalyses en trends analyses te doen zodat je influencer-strategieën datagedreven kunnen zijn. De belangrijkste functies zijn het meten van het bereik van Influencers, het vaststellen van de demografie van het publiek zoals locatie, leeftijd en interesses en de engagementstatistieken om campagnes te optimaliseren.

Modash

Met Modash kun je influencers zoeken en filteren op basis van profiel, volgers, taal, hashtags, bio-keywords, engagement rate en nog veel meer. Je kunt influencers zoeken op basis van publiek, inclusief locatie (per land en stad), demografie, taal, interesses en meer. Je kunt ook gewoon de naam van een influencer invoeren om te analyseren. Modash doorzoekt openbaar beschikbare profielen om gegevens te krijgen over elke influencer met meer dan duizend volgers. Dat zijn meer dan 250 miljoen profielen van verschillende platforms. Handig is dus dat je influencers niet hoeft te vragen om zich te verifiëren, omdat de gegevens direct beschikbaar zijn (alleen voor publiek toegankelijke profielen).

BuzzSummo

De Influencer- en Outreach-secties van BuzzSumo laten je zoeken, analyseren en influencers volgen om degenen te vinden die het relevantst zijn voor je merk. Met de gratis versie kun je alleen de top 10 influencers zien, maar je kunt je aanmelden voor een gratis proefversie van de premiumversie om meer functies te testen.

Je kunt influencers sorteren op relevantie, domeinautoriteit, aantal volgers en meer. Omdat BuzzSumo geen gespecialiseerd influencer marketingplatform is, is hun toolset niet zo diepgaand als de meeste andere spelers op deze lijst. Er is bijvoorbeeld geen controle op nepvolgers.

Creator.co

Dankzij gedetailleerde demografische gegevens kun je influencers identificeren wiens publiek overeenkomt met jouw doelgroep. Creator.co heeft een gebruiksvriendelijke interface en uitgebreide rapportagefuncties die inzichten bieden in het bereik van je campagne, en engagement. Het platform faciliteert ook samenwerking tussen merken en influencers. Belangrijke functies: Zoeken/Ontdekken, Geautomatiseerde Werving, Influencer

LTK

ShopLTK Benchmark is een tool voor influencer-analyse in het e-commerce domein, dankzij de introductie van de LTK Score™. Dit is een functie die jouw merk rangschikt vergeleken met concurrenten in influencer marketing. Deze vergelijkende inzichten biedt inzicht in je marktpositie. LTK’s focus op datagestuurde inzichten voor Instagram-groeistrategieën maakt het een goede keuze voor merken die hun influencer marketing-inspanningen willen versterken met solide gegevens. De belangrijkste functies, inzicht in het publiek, traceerbare verkopen en historische prestatiegegevens dat toegang tot historische gegevens over de prestaties van influencers. Dit maakt een trendanalyse en datagestuurde beslissingen mogelijk op basis van eerdere campagnes.

Influencity

Influencity is een tool voor influencer-analyse ontworpen voor merken die op zoek zijn naar uitgebreide inzichten in influencers. Het biedt gedetailleerde analyses over doelgroep demografie, merkaffiniteit en prestatie-indicatoren. Met Influencity kun je gemakkelijk nepvolgers identificeren, wat de authenticiteit en effectiviteit van je samenwerkingen met influencers garandeert. De mogelijkheid van de tool om op aanvraag inzichten te bieden, onderscheidt het, waardoor de analyse van influencers gestroomlijnd en efficiënt wordt. Belangrijkste functies: Influencers ontdekken, campagnebeheer en campagnerapporten.

Post for rent

De AI van Post for Rent helpt je bij het vinden van influencers wanneer je een briefing publiceert. Met het Discovery-gereedschap kun je influencers filteren die aan je behoeften voldoen en je krijgt een grondige analyse van elk profiel, inclusief statistieken en metrics, maar ook publieksgegevens zoals demografie, geloofwaardigheid, opvallende profielconnecties, en veelgebruikte hashtags. Andere functies: Terwijl je kijkt en influencersprofielen kiest, verschijnt er een lijst aan de rechterkant van het scherm. De statistiekteller toont je budget, potentiële betrokkenheid en bereik worden beïnvloed als je influencers toevoegt of verwijdert.

HypeAuditor

De mensen achter HypeAuditor zijn gestart als marktplaats, maar ontdekten als snel dat het besluit om met een influencer samen te werken werden genomen op basis van onderbuikgevoel in plaats van data. Daarmee is het idee voor HypeAuditor ontstaan. Je kunt hier gratis een influencer checken. Inmiddels heeft HypeAuditor heeft zich ontwikkeld tot een alles-in-één oplossing voor influencer marketing. Het maakt gebruik van Artificial Intelligence voor effectievere, transparantere influencers in marketing. Lees hier over de use cases.

Mis je nog Influencer Analyse Tools?

Heb je goede ervaringen met influencer analyse tools en mis je jouw favoriete instrument? Laat het me weten in de comments!

Bronnen gebruikt voor dit artikel