• AI Customer Journey Mapping Tools

AI-tools voor customer journey mapping

Klanten gaan zowel offline als online op onderzoek uit. Ze bezoeken lang niet altijd je website of winkel voor informatie en advies over jouw product of dienst. Klanten hebben miljoenen bronnen tot hun beschikking, die niet in dienst staan van jouw bedrijf. Voordat ze tot aankoop overgaan, informeren ze zich heel goed via verschillende kanalen. Dat is de klantreis of customer journey van de klant.

Customer journey mapping

Het maken van een customer journey map is het proces van het vormen van een visuele weergave van de processen, behoeften en percepties van klanten gedurende hun interacties en relatie met een organisatie. Het helpt je inzicht te krijgen in de stappen die klanten nemen – de stappen die je ziet en niet ziet – wanneer ze interactie hebben met je bedrijf.

AI-tools voor customer journey mapping

Met de komst van Artificial Intelligence is het mogelijk sneller de customer journey te mappen. Hieronder een aantal AI-tools voor customer journey mapping:

Kissmetrics

Kissmetrics analyzes customer data to gain insights on customer behavior and brand interactions.

Mixpanel

Mixpanel enables you to better understand your customers by analyzing their behavior and interactions.

Amplitude

Amplitude analyzes the customer journey to unearth friction on the path to conversions and identify what works well in the campaign.

Semrush Persona

Semrush Persona enables you to build buyer personas using AI-powered persona templates.