Campagne – 3M Post-IT-Notes: Will It Stick

Geïnspireerd op de contentmarketing klassieker “will it blend” van blenderfabrikant Blendtec heeft 3M Australië een erg leuke variant hierop bedacht, “will it stick”. Een erg leuke campagne die “wetenschappelijke” experimenten uivoerd door 3M Post-IT-Note-papiertjes op te plakken en te zien of het blijft plakken. Ziedaar de bewijsvoering voor het best plakkende kladblokje ter wereld.

Strategie volgens het Content Marketing Canvas:

Customer Journey Fase: Awareness

Informatiebehoefte: is dit plakkende kladblokje wel goed? Er zijn zoveel van die kladblokjes. Waarom is deze beter?

Doelstelling: Bereik, aantal onbekend. Tijdens het schrijven van dit bericht waren er 333 views op YouTube. De campagne staat nog aan het begin.

Klantinzicht: het papiertje moet natuurlijk wel blijven zitten.

Doelgerichtheid content: deze campagne zit duidelijk op de bewijsvoering vanuit een klantinzicht. De kernboodschap is aangepast aan de awarenessfase.

Strategie: storytelling en productinformatie

Contentformat: video en ook een 360 graden video die je zelf met je muis kunt besturen. Erg leuk want je kunt hiermee genieten van het Australische landschap.

Contenttype: humor, experimenten, experts

Distributie: YouTube